Скулптура (вајање)
Понедељак, уторак и четвртак 17.00-21.00 Субота 17.00-21.00
Предавач/уметник: МА вајарства Анна Тимошенкова – Баша
Трајање: два семестра.
Статус предмета: необавезан.
Услов: плаћена котизација.
Број полазника : до петнаест полазника у групи. Настава се, у складу са бројем уписаних полазника, одвија у више група.
Тип часа: практичан рад
Облик рада: комбиновани
Садржај предмета: Програмски задаци се изводе на основу природне датости – модел или природни облик. Oсновни задаци су реализовање:
- Студија главе – портрет
- Фигурина – мали акт
- Слободна форма у простору
Циљ:
Упознавање са основама вајарства као дисциплином која се, у најширем смислу, бави артикулацијом простора користећи најосновнија изражајна средства: површину, волумен, унутрашњу конструкцију и цртеж у простору као и ритам као резултат међусобног односа ових елемената.
Упознавање полазника са материјалом у коме се рад изводи.
Овладавање употребом материјала, алаткама и помоћним средствима.
Савладавање облика као просторног феномена.
Сналажење у одређивању пропорција као и компоновање више облика и њихов узајамни однос.
Схватање карактера облика у простору и улога светла и сенке на површини. Упознавање ученика са анатомијом човека.
Развој креативних способности и индивидуалности у раду.
Развој визуелне перцепције.
Развој критичког мишљења.
Савладавање превођења форме у други материјал – ливење у гипсу и теракоти. Упознавање са опремањем рада и његовом презентацијом.
Исход предмета:
Полазник је је стекао-ла основна скулпторска знања о пропорцији, покрету, конструкцији, равнотежи маса, пасажима површина и планова, меким и тврдим површинама, упориштима и зглобовима.
Полазник је савладао компоновање више маса у простору
Полазник зна да пренесе покрет, карактер и пропорције
Полазник је савладао израду портрета по моделу
Полазник је савладао израду фигурине (малог акта)
Полазник је савладао транспоновање датог облика у организовану ликовну целину. Полазник је савладао логику унутрашње конструкције, односно, правилно коришћење анатомије.
Полазник је савладао опште законе компоновања.
Методе извођења наставе:
Група ученика изводи задатке у простору предвиђеном за извођење наставе. Модел је постављен на покретној платформи.
Наставна средства:
Лаптоп и видео бим презентације, приказивање репродукција везаних за тему која се обрађује.
Литература
Ликовне свеске 1-9, Завод за уџбенике и наставна средства, Универзитет уметности у Београду
1971-1996. Београд
Коста Богдановић ,,Увод у визуелну културу'', Завод за уџбенике и наставна средства, Београд